Gode råd når man tager på marked

Dette forum omhandlet alt med hensyn til handel med de smykker du selv designer. Det er IKKE et køb og salgs forum! Få svar på spørgsmål om hvor du skal sælge og hvor meget du skal tage for det osv. Samt moms og skatteregler.
Brugeravatar
Mie
Admin (over perle)
Geografisk sted: Frederiksberg

Gode råd når man tager på marked

Indlægaf Mie » mandag, 21. juli 2008 17:46

I denne tråd kan du komme med gode råd og erfaringer omkring at være på marked.

Brugeravatar
Anne-Marie
Ferskvands perle
Geografisk sted: Rødovre

Indlægaf Anne-Marie » mandag, 21. juli 2008 23:43

Husk at få byttepenge med! :oops:
Der findes ingen minoriteter
- Vi er alle blot mennesker.

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Indlægaf Mazy » tirsdag, 22. juli 2008 00:19

Et spejl er også godt :mrgreen:

Regningsblokken er naturligvis et must.

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Kontakt:

Indlægaf Line » tirsdag, 22. juli 2008 08:50

Sørg for at dit bord/dug etc. er neutralt ensfarvet, blomstret dug er ikke et hit at præsentere smukker på.

Snak med kunderne, ikke gemme sig.

Snak med de andre kræmmere.

Husk en stol, kaffe og noget sødt, frugt.

Evt. varmt tæppe og paraply.

Plastric til hurtig overdækning når der er regnbyer.

Stina
Opal
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Indlægaf Stina » tirsdag, 22. juli 2008 10:43

Ihhh Mie, jeg syntes det er en kanon ide med denne tråd, især når Momoes, Skivert og jeg snart skal afsted til Ullerup.
Vild med perler og stolt af det.

Stina
Opal
Kontakt:

Indlægaf Stina » tirsdag, 22. juli 2008 10:45

Kom lige på en ting mere.
Jeg har tænkt lidt på at lade være med at sætte priser på mine ting, på den måde får man vel bedre kontakt med en evt. køber.
Når man så har sagt prisen kan man jo sige "hov, der er osse armbånd og øreringe der passer til, skal jeg lave et godt tilbud til dig"
Hvad syntes I??

Brugeravatar
krokade
Ametyst
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf krokade » tirsdag, 22. juli 2008 10:59

Visitkort

En frisk buket blomster gør sig altid godt

Evt. bloklys el. fyrfadlys opstillet i grupper - med mindre det blæser.

Sørg for at det ikke "roder" rundt omkring smykkerne

Ensfarvet dug - flottest med en hvid - skal være stor nok til at den går ned til jorden - så kan du gemme en del under bordet uden at det kan ses.

Smykkeposer el. gaveæsker (el. hvad du nu plejer at levere smykkerne i)

Evt. små bæreposer (personligt foretrækker jeg dem i kraftigt papir med basthåndtag el. lign)

Værktøj og perler til at justere smykkerne med er også en god ide. Der er altid nogen der gerne vil have f.eks. et armbånd gjort kortere el. længere. Det er sådanne ting du kan opbevare under bordet.
Krokade - smykker lavet med hjertet

Brugeravatar
krokade
Ametyst
Kontakt:

Indlægaf krokade » tirsdag, 22. juli 2008 11:02

Stina skrev:Kom lige på en ting mere.
Jeg har tænkt lidt på at lade være med at sætte priser på mine ting, på den måde får man vel bedre kontakt med en evt. køber.
Når man så har sagt prisen kan man jo sige "hov, der er osse armbånd og øreringe der passer til, skal jeg lave et godt tilbud til dig"
Hvad syntes I??

Personligt har jeg oplevet at det er en dårlig ide. Folk spørger ikke til smykkernes pris. De fleste vil gerne kigge i fred og ro og se priserne. Når de har kigget lidt, siger du "nu skal du bare sige til hvis jeg kan hjælpe - (el. noget i den stil). Vær ikke anmassende men heller ikke tilbageholdende. Det er en hårfin grænse og den kan nogen gange være lidt svær :mrgreen:

Stina
Opal
Kontakt:

Indlægaf Stina » tirsdag, 22. juli 2008 11:13

Krokade, præcis... Det handler jo om at få en god dialog igang. Men nu er jeg osse lidt fræk og er ikke bange for at gå lige til folk,, men smykker har jeg ikke prøvet at sælge på markede før, dejligt med de gode råd fra dig.

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Kontakt:

Indlægaf Line » tirsdag, 22. juli 2008 11:20

Man kan jo skrive faste priserr på og så evt. sætter et lille skilt op om at man er til at handle med.

Brugeravatar
krokade
Ametyst
Kontakt:

Indlægaf krokade » tirsdag, 22. juli 2008 11:26

Man skal bare passe på med ikke at sammenligne det med salg af kræmmerting. Der kan der pruttes lystigt om prisen. Jeg vil gerne tages seriøst også på markeder og hvis det bliver sådan en omgang prutten med priserne, ja så falder det til jorden syntes jeg.

Mange af os laver jo smykker med ægte metaller og kvalitetssten. Selvfølgelig kan kunderne få en god samlet pris, men at omdanne det til et kræmmermarked som hvis det er gamle sutsko, ja det mener jeg ikke det skal være.

Selvfølgelig er det helt op til den enkelte hvad man lægger i det, men jeg vil bare gerne have at kunderne får en oplevelse af, at det er en "minibutik" der bare for en enkelt dag er flyttet på marked og ikke et kræmmermarked med billige smykker.

Åh det er lidt svært at forklare - håber I er med på hvad jeg mener *vedikke

turmalin

Indlægaf turmalin » tirsdag, 22. juli 2008 15:46

Jeg forstår hvad du mener, Krok - og er helt enig. De ting man sælger på et kræmmermarked er jo typisk ting, man er kommet gratis til.
Et marked hvor man sælger sine smykker er jo egentlig at tage butikken med ud i det virkelige liv, og ligeså meget udstilling/reklame, som det at sælge.

perler & ull
Glas perle
Geografisk sted: Norge
Kontakt:

Indlægaf perler & ull » tirsdag, 22. juli 2008 20:57

Jeg har erfart at hvis jeg er med på et veldig stort marked så selger jeg lite. Kundene har så mye å velge mellom... :roll:
Ellers liker jeg ikke å være veldig frempå. Når jeg går og kikker på ting liker jeg å titte på egenhånd. Er det noe jeg lurer på så spør jeg. Men, jeg pleier alltid å si hei, så kunden vet jeg er oppmerksom på henne.

Brugeravatar
Rikke
Nordisk perle
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Rikke » tirsdag, 22. juli 2008 21:18

min erfaring er også at der helst skal være piser på smykkerne... nogle bliver lidt bange når man ligepludselig vil fortælle alle ens priser...
et andet godt råd, undgå kun at have smykkestativer på dit bord, især hvis du stå blandt "normale" krammere som sælger "gammelt bras" deres borde er helt fyldt og der er masser at kigge på, selv langt fra. når man kun har smykkestativer stående, virker det som om bordet er tomt når man står langt væk...
et sidste råd, lad være med at stå som den sidste i en "række" så vender folk om før de når en...
Min erfaring er at man sælger mest hvis vejret er godt, men at det ikke er for varmt... når det er varmt gider folk ikke stoppe op og kigge..

Alt dette er erfaringer fra sidste gang jeg var på marked...hvor vi solgte for 400kr.. forrig gang solgte vi for næsten 2000, og der havde vi solskin, lav temp, smykkerne hang på sorte opslagstavler og priser på de fleste ting...

Brugeravatar
Inge Kristensen
Guldkoral
Geografisk sted: Ulstrup
Kontakt:

Indlægaf Inge Kristensen » tirsdag, 22. juli 2008 21:39

Stina skrev:Kom lige på en ting mere.
Hvad syntes I??

Du skal have priser på ellers får du bøvl med diverse væsner. du må dog gerne give rabat ved køb af flere ting

Tilbage til "Salg af smykker"