Pas på annoncehajer når du opretter CVR nr. el. Webside

Dette forum omhandlet alt med hensyn til handel med de smykker du selv designer. Det er IKKE et køb og salgs forum! Få svar på spørgsmål om hvor du skal sælge og hvor meget du skal tage for det osv. Samt moms og skatteregler.
Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Pas på annoncehajer når du opretter CVR nr. el. Webside

Indlægaf Line » lørdag, 30. maj 2009 16:59

Alle der har en webside eller et CVR nummer er i farer for at ryge i annoncehajernes fælde.

Kort fortalt hvis du får en opkrævning på noget du ikke mener er i orden. Så start med at søge på firmanavnet. kan du se at andre har problemer og at det som regel en annoncehaj så gør følgende.

UNDLAD at betale og tjek i øvrigt om de samarbejder med RKI. (hvilket useriøse annoncehajer ALDRIG gør)

Nægt modtagelse af alt post og advar dem hvis de bliver ved at ringe om at du vil melde dem for chikane.

Tag ikke deres trusler om inkasse og advokater alvorligt, der er ALDRIG ført en sådan sag i Danmark.

Læs mere her:
http://www.annoncehajer.dk/

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Pas på annoncehajer når du opretter CVR nr. el. Webside

Indlægaf Mazy » lørdag, 30. maj 2009 17:33

Som en tilføjelse til det Line skriver så undlad også at besvare breve fra 'Dansk Internet Register'

Teksten nævner blot noget om at de gerne vil have opdateret de oplysninger de allerede har om modtageren, men underskriver man den så indgår man en aftale med dem som koster ca 700 Euro om året, den aftale står bare kun omtalt nederst i formularen og med lidt små bogstaver.

Jeg har fået breve fra dem et par gange nu, så jeg går ud fra at der er mange andre der også har fået dem. *spammer*

Edit: jeg fandt lige brevet igen og prisen er så hele 958 Euro om året, og aftalen er gældende i tre år!! v *grøn*
Billede

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlægaf Line » lørdag, 30. maj 2009 18:15

Jeps de var lige i basta i torsdags...

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Indlægaf Mazy » lørdag, 30. maj 2009 18:28

Der var også en TV udsendelse for vel ca 1 år siden, det meget pudsige var at lige præcis dagen efter den udsendelse blev jeg ringet op af et af de firmaer der var blevet nævnt i udsendelsen. *lille ven *rullegrin

Jeg ville ellers have troet at de liiiige ville ligge lidt stille i et par dage og lade folk glemme alt om dem efter sådan en udsendelse; men nej :roll:
Billede

Brugeravatar
Quistens
Voks perle
Geografisk sted: Vendsyssel
Kontakt:

Indlægaf Quistens » tirsdag, 29. september 2009 16:22

Bliver du ringet op af en annonce sælger, der vil have dig til at komme med en "her og nu" beslutning - så vær på vagt. Der er som regel noget lusket ved det!

Hvis de siger, at du har været med gratis indtil nu - så spørg dem om, hvem der har underskrevet den aftale - og bed dem evt. om at sende en kopi til dig af underskriften.... du kører med næsten 100% garanti ikke fra dem igen.

Tit får vi jeg tilsendt forskelligt materiale fra også udenlandske internet eller papir opslagsbøger - og der er næsten altid en eller anden stavefejl - men smid det ud og svar endelig ikke tilbage, for med meget små bogstaver, binder du dig for en aftale på måske 3 år til flere hundrede EUR om året.

Tilbage til "Salg af smykker"