Regler for fællesbestilling

I dette forum kan du oprette en tråd hvis du eks. skal bestille noget fra en butik hvor der er rabatter at hente hvis man køber meget. I kan så aftale flere at købe sammen og derved sparer penge. LÆS REGLERNE for dette inden du laver en fællesbestilling.
Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Regler for fællesbestilling

Indlægaf Line » lørdag, 29. marts 2008 19:46

For at gøre føllesbestillinger overskuelige for dem der deltager og ikke mindst for den der står for det hele har vi lavet nogle regler/retningslinier vi anbefaler at man følger:

1: Den der står for arbejet med penge og bestilling kan til hver en tid opgive at gennemføre bestillingen.

2: Den der står for bestillinger bestemmer hvor mange der må være med.

3: Du skal have været bruger på forumet i min 6. måneder før du må være den der står for penge og bestilling.

4: Sørg for så vidt muligt at afregne over en gang så folk kun skal betale et fast beløb som så er inklusiv fragt, told og moms og hvad der ellers måte komme.

5: Folk der deltager i en fællesbestilling må kun ligge seriøse bestillinger da det er et kæmpe arbejde for den der sidder med det er det ikke så fedt hvis man springer fra igen. Det er spild af folks tid.

6: Den ansvarlige for bestllingen sætter reglerne for hvordan der skal afregnes og hvordan der skal leveres/afhentes etc.

7: Dem der bestiller bør for så vidt muligt kun sende EN bestilling og ikke liiige komme med flere ting hele tiden.

8: Den der afregner bestemmer hvor mange ting de individuelle må bestille og hvordan bestillings skal leveres, om der skal stå vare nr., være links eller andet.

9: Alle skal kunne se hvor der bestilles fra og hvad der er fordelen ved at deltage i fællesbestillingen.

10. Det er ikke tilladt at kopiere billeder og beskrivelser ind fra den side man laver fællesbestillinger fra, vi er nødt til at følge gældende ophavsregler. Så når der laves fællesbestillinger skal det foregå med links til der hvor der bestilles.

11. Der er ikke tilladt at melde sig til en fællesbestilling for herefter at videresælge med fortjeneste

12. Den der står får fællesbestillingen kan til hver en tid udelukke en bruger, hvis man føler sig udnyttet til videre salg eller en bruger ikke svare på pb-er eller på anden måde ikke føler sig tryg ved en bruger

13. Deltagerne SKAL oplyse deres fulde navn og adresse til den der står for bestillingen. Da der er penge med i spillet skal man vide hvem alle deltagerne er - ikke kun brugernavnet og mailadressen.

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Kontakt:

Indlægaf Line » fredag, 11. april 2008 18:28

Husk at ændre overskriften i indlæget når bestillingen er sendt så man kan se hvad der er afsluttet.

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Kontakt:

Indlægaf Line » onsdag, 30. april 2008 09:00

http://line-design.dk/Forum/phpBB2/viewtopic.php?t=1997

Her er diskutionen hvor brugerne kunne komme med deres indputs til reglerne og det er på baggrund af denne tråd og vores brugere at reglerne er fastsat.

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Kontakt:

Indlægaf Line » søndag, 11. maj 2008 16:47

En fællesbestiling handler om at sparer penge på mængdekøb og bør kun oprettes med det formål.

Den eneste fortjeneste der skal være for kordinator er at han/hun også får tingene billige ved mængdekøb.

Det er i hvert fald tanken ved dette.

Fælleskøb er noget man gør helt frivilligt og fordi man selv skal have noget og gerne vil købe med til andre så man kan opnå flere rabatter.

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Kontakt:

Indlægaf Line » onsdag, 25. februar 2009 19:43

Det er ikke tilladt at kopiere billeder og beskrivelser ind fra den side man laver fællesbestillinger fra, vi er nødt til at følge gældende ophavsregler. Så når der laves fællesbestillinger skal det foregå med links til der hvor der bestilles.

Smykke damen
Krondiamant
Geografisk sted: Vester åby
Kontakt:

Re: Regler for fællesbestilling

Indlægaf Smykke damen » mandag, 01. februar 2010 22:47

super regl Mie
MVH Smykke damen

Jaso
Diamant
Kontakt:

Indlægaf Jaso » mandag, 01. februar 2010 23:04

Super regel - uskreven hidtil vil jeg have kaldt den :) Der er en lille stave fejl - tryk (det skal være tryg) Men jeg er som koordinator at den største perlefest - glad for dette - ikke fordi det har været nødvendigt - men jeg har udelukket nogle stykker - men udelukkende fordi de ikke vendte tilbage efter tilmelding...

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Indlægaf perlemig » tirsdag, 02. februar 2010 01:03

Den er jeg glad for Mie *tommel*
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

ChrisD
perle
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf ChrisD » onsdag, 29. september 2010 12:00

Spørgsmål til Regler.
11. Der er ikke tilladt at melde sig til en fællesbestilling for herefter at videresælge med fortjeneste.

Jeg køber smådele og perler for at lave samlede smykker og sælger dem til venner og bekendte og tjener ca. 25 - 50 kr. på det færdige smykke. - med ovenstående regl kan jeg så ikke, hvis jeg ønsker det, være med i en fællesbestilling.

*vedikke

ChrisD
perle
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf ChrisD » onsdag, 29. september 2010 15:17

Super *chear* *chear*

Tilbage til "Fælles bestillinger"